24 Haziran 2009 Çarşamba

MISIR UNLU TATLI

MERHABALAR!!!!

Blog arkadaşlarım denerde ben denemezmiyim Defneylebirlikte arkadaşımın Mısır Unlu Tatlısını....Mükemmel bir lezzet,şiddetle tavsiye ediyorum yapmak isteyenlere....Bir kere içinde margarin olmaması benim için çok güzel ve hafif.....Tarife geçebiliriz sanırım;

MALZEMELER:
----------------
2 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı mısır unu
1 pk.kabartma tozu
1 pk.vanilya
1 çay bardağı şeker
1-2 su bardağı un

ŞERBET İÇİN:
---------------
Tarifteki şerbet bana az geldi o nedenle arttırdım ölçüyü
3 Su bardağı şeker
4 Su bardağı su
2-3 damla limon suyu
Hamuru yoğurup elinizde şekil vererek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin,üzerine çatal ile şekiller verin ve 180 drc fırında kızartın...Şerbeti daha önce kaynatın ve ılımaya bırakın.....Tatlıyı çıkardıktan 2 dakika sonra ılık şerbeti dökün...AFİYET BAL ŞEKER OLSUN!!!!
Bu arada YEMEKTEYİZ Programına katılan GÖNÜL arkadaşımıza başarılar diliyorum ve destekliyorum,dualarımız onunla!!!!!

Bunlarda Hafta Sonu katıldığımız şenlikten görüntüler....Yine açılışlarla ,kutlamalarla dolu bir hafta sonu geçirdi Erzincanımız devlet büyüklerimizin sayesinde,sağolsunlar....Cumartesi günü Sansada Rafting Sporuyla ilgili açılış vardı ben katılmadım eşim görevliydi.Ama saat 6 dan sonra Bayırbağ Köyünde Pahnik Çayında Valiliğin düzenlediği ,sporcuların katılımı ile gerçekleşen şenliğe katıldık ailece.Yedik ,içtik değişiklik oldu birazda,kızlarda oynadılar....
Sağdan sola Sebanur,Tuğçenur ve arkadaşları Merve
Pahnik Çayından bir görünüm..... Keremin bebek arabasıyla su sporu....Dönüşte Ekşisuya uğradık...Ekşisu Erzincanın mesire yeri....Doğal maden suyu çıkıyor ve hemen hemen tüm Erzincanlılar bu sudan faydalanıyorlar....Hem içimi hemde çayı çok güzel bir su.... Yanlız gece olduğu için fotoğraflar pek aydınlatıcı değil...Birgün pikniğe gittiğimizde daha güzel fotoğraflarla karşınızda olacağımdan emin olabilirsiniz......

22 yorum:

  1. oh ne güzel eglenmişsiniz.Erzincan çok sıcak degildir herhalde şimdi.Biz buralarda sıcaktan pek piknik yapamıyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Yapımı kolaya benziyor. En azında yağda kızartıldığı için pişirme süresi kısalıyor.

    Bebek arabasından korktum wallaha. Düşücekmiş gibi geldi bebecik.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık tatlı çok güzel gözüküyor...
    Fotolarda çok güzel yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ne güzel eğlenmişsiniz :) bu tatlıyı mutlaka deneyeceğim, mısır unundan yapılmış herşeyi çok severim. eminim tatlıda çok güzeldir. eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık nefis görünüyor . resimlediğin görüntüye bayıldım tatlıyı ordaki masada tatmak süper olurdu:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. eline sağlk canım.madem onaylandı bu tarif denemek lazım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. harika yaa. sizin oralar serin herhalde kızlar uzun kollu giyinmiş.bide canım bu ekşi sudaki çeşme ne zaman yapıldı eşim hatılayamadı onu. 91-92 de kalmışlar fabri varmış onun yanında çeşme varmış onlar ordan alıyorlarmış maden suyunu.bide yakınında kükürtlü su varmış.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım.harika olmuş..afiyet bal şeker olsun..ne güzel eğlenmişsiniz bu arada.çok imrendim doğrusu.sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. canım ödülün için çok tebrik ediyorum.
    mısır unlu tatlı harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. değişik bir tatlı.ya kerem iyiki suya düşmemiş ne cesaret.kızlarda fıstık gibi:)çok şekerler eğlence çok güzel.birlik beraberlik hiç bişeyle kıyaslanamaz

    YanıtlaSil
  11. ben bu tatliya taktimm yaa kesinlikle deniycem hele suaralar tatli krizindeykenn;))

    ellerine saglik canimm

    YanıtlaSil
  12. Ohhhh buldunuz yemyeşil memleketi sefanız olsun havası, suyu, toprağı misss gibidir eminim. biz de Ankara da balkonda oturuyoruz :) Gezin güzeller bizim yerimize de gezin :)

    YanıtlaSil
  13. Hayat boş eğlen coş!!!!Bu sözü bir arkadaşım çok kullanır. Nedense fotoğrafları görünce aklıma geldi. Gerçekten de eğlence çok güzelmiş. Fotoğraflardan da yansıyor yani. Orada olmak vardı şimdi.

    Kuru domates kavurmasının taze domates ile olmaz mı diye sormuşsun. Taze domates de olur tabii. Biz ona bir de tatlı yeşil biberi iri iri doğrayıp ilave ediyoruz. Bayağı iri doğruyoruz ama. Tavaya koyup biraz zeytingyağı ile kızartıyoruz. Çok fazla yağ koymaya gerek yok, yeteri kadar. Sonra üzerine de biraz domates doğrayıp beraber biraz daha pişince harika oluyor. Çok uzun oldu ama bunu paylaşmak istedim canım.

    YanıtlaSil
  14. ne güzel vakit geçirmişsiniz sefanız olsun tatlı değişik geldi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. tatlı farklı gözüküyor... mısır unu ekmek dışında çıkabiliyormuş demek:))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. hayatım çok teşekkür ederim...ayrıca bloğunda yer vermende beni ayrıca çok mutlu etti...sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  17. Hayırlı kandiller canım...

    Tatlın da harika görünüyor ellerine sağlık.

    Erzincan görüntüleri de çok güzel,şenlikte çok güzel olmuş, Erzincan görmeyi arzu ettiğimiz yerlerden biri, inşallah bir gün kısmet olur, paylaşımınız için teşekkürler.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. BU DEGERLI KANDIL GECESINDE,
    KAINATIN YARATICISI VE ALEMLERIN RABBI BAGISLAYICI VE
    ACIYICI YUCE ALLAH TUM DUALARINIZI KABUL ETSIN...

    YanıtlaSil
  19. değişik bir tarif lezzetli görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. Hi Tulin, I am sad because Michael Jackson is dead

    YanıtlaSil
  21. Hi Tulin, nasil malzemeleri yapmak.
    işlemlerin hangi olmak.
    How do malzemeler, what is the procedure?

    YanıtlaSil
  22. Bu güzel tatlıyı da yapacağım. Mısır ununu kreplerde ve hamsili tariflerde kullanıyorum zaten ama tatlıda hiç denememiştim. Sayenizde farklı lezzetler yakalama şansım oluyor. Yürekten teşekkürler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!