22 Mayıs 2009 Cuma

PATATESLİ BULGUR KÖFTESİ



HAYIRLI CUMALAR ARKADAŞLAR!!!!
Patatesin her çeşidini severek yiyoruz hepimiz....Sevmeyen yoktur sanırım...Kızartması ,yemeği,haşlaması,cipsi,kumpiri v.s....Köftesininde çeşitleri var aslında.Ben bulgurlu köftesini yaptım....Bol yeşillikle beraber yedik.Yapmak isteyenler için tarife geçeyim hemen;
MALZEMELER:
----------------
7-8 adet orta boy patates
1,5 su bardağı bulgur (Ben esmer ince bulgur kullandım)
1 baş soğan
Maydanoz
Taze Soğan
Taze nane
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay bardağı sıvı yağ
Karabiber,pulbiber,kimyon,tuz
1 limon suyu
YAPILIŞI:
----------
Patatesler haşlanır ve ezilir....(Ben püre aparatı kullanıyorum çok basit şekilde hemde sıcakken eziliyor.)Sıcak patatesin içine bulgur dökülüp demlenmeye bırakılır.Soğan tavada kavrulur ve salçalar eklenerek karıştırılır.Demlenen patates ve bulgur karışımının içine dökülür.Diğer malzemelerde eklenerek yoğrulur.Sıvı yağ dökülür...En son maydanoz ,taze soğan ve taze nane eklenir ve karıştırılır...Şekil verilerek servis tabağına dizilir....Marul yaprağı,roka,tere gibi arzunuza uygun yeşilliklerle afiyetle yenir....

28 yorum:

  1. genelde nedense bu köfteyi hep mercimekli yaparız aslıda ben patatselisini daha çok severim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Çiğ köfte gibi görünüyor..Çok severim.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Bizde mercimekli köfte yaparken içine 2-3 tane atarız patates.Oda çok güzel oluyor.sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. tülincim ellerine saglık
    nefis olmuş...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Bana sanki çiğ köfteyi andırdı. Evde yapılınca hem sağlıklı da olur. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ilk defa duydum ama çok besleyici görüntü de güzel yapılabilir listesinde yazıldı çıktısı alındı :)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ohhh yanındada çayyy..
    elleine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel yeşilliği bol, mis gibi valla.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım yine döktürmüşsün

    YanıtlaSil
  12. delicious we all love patokeftedes as we tell them

    YanıtlaSil
  13. sulu yenmeği hariç patatesle yapılan her türlü yemek börek salata severim köfteside leziz duruyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. sevilmez mi hiç.mis gibi.eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  15. eline sağlık tülinim çok güzel görünüyorlar,afiyet olsun ,bir kaç tane aldım bile:)

    YanıtlaSil
  16. bayılırım patateslisine.
    süper olmuş ama görüntüsü bile acıktırıyor:)

    YanıtlaSil
  17. bende patateslisini daha cok seviyorum.. mercimekli de hos ama boylesi daha guzel.. Guzel bir hafta sonu dilyorum. medinem

    YanıtlaSil
  18. canım maksat hatrını sormaktı bu arada mamana iç çekmeden edemedım bende severım saglıklı gunler dılerım

    YanıtlaSil
  19. cok guzel olmus canım ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  20. Patatesin oranını daha az tutup, bol acıyla etsiz çiğköfte niyetine yapıyorum ben de. Tadı pek güzel oluyor. Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  21. Tülünüm iyi pazarlar....mımmmm döktürmüşsün yine canım benim...

    YanıtlaSil
  22. hmmm simdi olmaliydiii cay esligindee...
    ellerine saglikk canimmm canim cektii ya:))

    YanıtlaSil
  23. Çok severim bu köfteyi,annem çok sık yapar.Onun yaptığı tarif sizinkiyle aynı,bir tek ilave olarak kuru fesleğen koyuyor içine,hoş bir koku veriyor.Denemenizi tavsiye edeim:)Ellerinize sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel gözüküyor.Bende en yakın zamanda yapıcam bu tariften:)

    YanıtlaSil
  25. cnm eminim lezzetlidir,denemek isterim en kısa zamanda..ellerine sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. ımmm süper görünüyor:))ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  27. Aman Allahım o kadar canım çektiki anlatamam ellerinize sağlık muhteşem gözüküyorlar ..
    ben de beklerim
    http://dirdircikiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!