21 Nisan 2009 Salı

ZEYTİNYAĞLI BAKLA


Güncel olyalardan bahsettim hep iki gündür...Yemek blogu olduğumu unutmayayım ve zeytinyağlı baklayı tarif edeyim artık...Biraz bilinenin dışında bir tarif olacak ama beğeneceğinizi umuyorum...

MALZEMELER:

----------------

1 kğ bakla

2-3 adet havuç

1 baş soğan

1 çay bardağı zeytinyağı

3-4 diş sarmısak

1 yemek kaşığı salça

1 adet kesme şeker

1/2 limon

1 çay kaşığı pul biber

2 -3 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI:

-----------

Baklalar ayıklanır ve herbiri 3-4 parçaya bölünür.1 baş soğan zeytinyağında kavrulur.Salça ilave edilir,havuçlarda eklenerek biraz kavrulur.Daha sonra baklalar konur.Sarmısak,tuz,biber,şeker limon ilavesinden sonra üzerine çokacak kadar su konarak pişmeye bırakılır....Piştikten sonra soğumaya bırakılır ve servis yapılır.İlk olarak havuçlu denedim baklayı.Normalde dere otu ile sade pişirirdim.Ama dereotunu almayı unuttuğum için böyle pişirdim ve sonuçtan çok memnun kaldım.Bundan sonra bu şekilde pişireceğim.Üzerine arzuya göre 2 kaşık yoğurt ekleyerek servis yaparsanız daha da lezzetli olur....Afiyet Olsun!!!!

15 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,
    Baklayı havuçlu olarak hiç denemedim ve ilk defa gördüm. Çok hoş afiyet olsun.
    Ben de senin tabağı alıp gidicektim ama porsiyon biraz büyük :) hem siz çalışıyosunuz çoluk çocuk akşama aç kalır ben bi ucundan çatalımla azıcık aldım :) nefis olmuş .

    YanıtlaSil
  2. geçen gün bende yaptım canım çok güzel oluyor bide iç bakla çıktımı tam olacak ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. mmmm tam diet yemeği bide sarmısaklı yoğurtla yemede yanında yat.paraşüte yorum atmamışım benim eşimde atladı antalyada vallahi delicesareti var bunlarda:)

    YanıtlaSil
  4. bakla pek sevmiyoruz kardeşlerimde bende.annem bu tarifi denemeye karar verdi:))
    çok güzel görünüyor tadını belki severiz.

    YanıtlaSil
  5. hımmmm ellerine saglık yıne doktürmüşsün sevgiler...........

    YanıtlaSil
  6. bende diyordum arkadasım gezmekten yemege fırsatmı bulamıyor yoksa dışardamı yiyor diye geçirdim içimden ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  7. çok nefis görünüyor.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. canım iyi dileklerin için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  9. Ben de bugün yapmistim baklay yemegi, ben cok seviyorum ama evdekiler nefret ederler. Ben de bunun icin kendime kadar yapiyorum:)
    Havuclu olarak da degisik olmus, ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  10. arkadaşıma güzel bir gün dilerim,sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Afiyetler olsun size.Ellerine sağlık.Çok severim baklayı...

    YanıtlaSil
  12. looks delicious, i love it, i hope you know english to contact

    YanıtlaSil
  13. hımm..çokta severim..amanın üstüne birde dereotu ekeceksin..offf gecenin 11.i acıktım yaa:)))
    eline sağlık canım..sen otu unutmuşsun ben eklerim:)))

    YanıtlaSil
  14. bayılırım baklaya:)
    ben yıkamadan evvel bir kaşık un ve limonlu suda bekletirim baklayı birde üstüne pişerken sadece su değil bir portakal suyu ve gereken kadar su koyarım deneyin derim çok lezzetli olur.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Canım arkadaşım siten gerçekten çok güzelll..
    Baklaya bayılırım ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor..
    Ben kayseriliyim:)
    Ama yöresel yemekleri seviyorum....

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!