29 Nisan 2009 Çarşamba

SÜTLÜ İRMİK TATLISI (ÇİLEKLİ)







GÜNAYDIN CAN DOSTLARIM!!!!
GÜZEL VE BOL GÜNEŞLİ BİR GÜNE MERHABA!!!!
Misafirlerime yaptığım pastalardan bir görüntü yayınladım sizlere....Salata olarak yoğurtlu kabak ki fotoğrafta henüz sarmısaklı yoğurt karışmamış hali görünüyor, sütlü-çilekli irmik tatlısı , bana özel adını düğme tatlısı koyduğum bir tatlı,sarma puaça...(Sarma puaça Kızhatçenin tarifiydi)Öncelikle sütlü-çilekli irmik tatlısının tarifini vermek istiyorum....Misafirlerim akşam geldikleri için hafif şeyler olsun istedim ve bu sütlü tatlı akşam için ideal oldu.....Tarife geçiyorum;

MALZEMELER:
----------------
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı irmik
1 pkt.vanilya
50 gr margarin
7-8 adet çilek
YAPILIŞI:
----------
Süt tencereye döküldükten sonra irmik,toz şeker,vanilya ilave edilerek pişirilir...Pişmeye yakın margarin ilave edilir....Daha sonra ıslatılmış kek kalıbına pişirdiğiniz muhallebinin yarısı dökülür ,arasına doğranmış çilekler dizilir ve kalan muhallebide dökülerek soğumaya bırakılır....Buzdolabında yarım saat bekletildikten sonra ters çevrilir....Arzuya göre üzerine çikolata sosu,meyvalı sos dökülebilir...Ben sadece hindistan cevizi serptim....Siz istediğinizi seçebilirisiniz....Ancak çikolata sosu dökecek olursanız arasına muz veya damla çikolata serperseniz daha güzel olur....AFİYET OLSUN!!!!

18 yorum:

  1. ayyyyy ayyyy ayyy neler neler hazırlamışsın öle. Sarma puaçadan kaldımı bana tatlıda istiyorum hepsinden İSTİYORUM :) ellerinize, emeğinize sağlık devamını bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. irmik tatlısı çok güzel görünüyor. Tarifini aldım.Akşama deniyeceğim. Bakalım benim kızlar beğenecek mi?

    YanıtlaSil
  3. vay vay vay döktürmüşsün yine.. ne güzel görünyor kar gibi. mmm.. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. sevgili tatesal eğer kabul edersen seni mimledim..

    YanıtlaSil
  5. Bende yapıyorum bu tatlıyı ama kalıp olarak bu şekilde düşünmemiştim.Görüntü olarak çok hoş olmuş.Ben kare borcama yapıp kare şeklinde kesiyordum.Güzel bir fikir oldu.teşekkürler.seninde ellerine sağlık.Afiyetle yiyin.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel görünüyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. erzincanlı desinleeeeeer diye türkü çırıııyom senin blogu her açışımda psikolajik galiba.zaten buara psikolojiyle bozdum.bizimde tercanlı damat var senden ii olmasın.bak sofradan nerelere geldim.bu aralar mazur görün dellendim ben.yemekler harika.ben en çok tatlıyı beğendim keşke dilseydinde altta kalan çilekleride görseydik.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. hımmm..herşey harika görünüyor.ellerine sağlık canım.bahar tazeliğinde günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Of çok güzel görünüyor canım
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. misafirlerin bayılmıştır herhalde.ne kadar çok şey yapmışsın.

    YanıtlaSil
  11. kalıpta çok güzel olmuş hele çilekle.
    fırın gerektirmeyen tatlılara bayılıyorum.
    ellerine sağlık ablacığım çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım ben bu irmiğe yahu.Zaten çok ta severim.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  13. İrmik tatlınızı p.d.ç.s. etkiğinde gördüm ve gerçekten çok nefis gözüküyor ellerinize sağlıkk...
    Sizi listeme ekledim sizde eklerseniz çok sevinirim:))

    YanıtlaSil
  14. Merhabalr ilginiz için çok tşkr ediyorum sizi listeme ekledim:))
    Hemde hiç zaman kaybetmeden..

    YanıtlaSil
  15. tÜLİN'CİM MİSAFİRİN OLMAK VARMIŞ CANIM..
    eLLERİNE SAĞLIK..
    İRMİKLİ TATLIYA TANG-ORALET GİBİ TOZDA KARIŞTIRABİLİRSİN..DEĞİŞİK OLUR..BEN NESCAFE YADA NAR TOZUYLADA YAPIYORUM ARADA.
    TABAĞIMA PAYIMI ALAYIM..GİDEYİM..TŞKLER.
    YAZDIKLARIN İÇİNDE AYRICA TŞKLER..KENDİM İÇİN YAZMADIM SON GÜNLERCE BİRÇOK YORUMLARA ŞAHİT OLDUM..GÜLESİM GELDİ NEYSE !

    YanıtlaSil
  16. aha bende bugün irmikli bi tatlı yapsam diyordum çilekte var hımmm süper de görünüyor..

    YanıtlaSil
  17. harika görünüyor ellerine saglık cnm

    YanıtlaSil
  18. Misler gibi o ne güzel görüntü.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!