30 Nisan 2009 Perşembe

KUZU KULAĞI ÇORBASI



 Günaydınlar sevgili arkadaşlarım!!!!Gününüz aydın,neşeniz bol olsun!!!!

Baharın tüm güzelliğiliğinin hissedildiği şu günlerde,doğanın bize sunduğu yeşilliklerden faydalanmak lazım diye düşünerek yukarıdaki görmüş olduğunuz çorbayı pişirdim.Kuzu Kulağı denilen bu bitki sağlık için çok da faydalı.Demir ve fosfor açısından zengin ,ekşi bir tadı olduğu için de C vitamini ihtiva ediyor....Ben şimdiye kadar hep salatasını yapardım Ama Geçen gün sizlere ekşili çorbayı tarif ettikten sonra kuzu kulağıda ekşi bir bitki neden ekşili çorba olmasın dedim ve denedim...Sonuç harikaydı...Başka hiçbir ekşi ilave etmeye gerek kalmadı.Ne limon ne erik....Erzincanın yöresel yemeği EKŞİLİ ki tarifi burada çok besleyici ve değişik bir lezzettir....Ama kuzu kulağından hem daha kolay hemde daha ekşi bir tad elde edebilirsiniz...

YAPILIŞI:
----------
1 baş kuru soğanı küp küp doğrayıp yağda kavurun.2 yemek kaşığı kıymayı ekleyin.Daha sonra rendelenmiş 2 adet domates ve 2 kaşık salça ilave edin.1 su bardağı ince bulguruda yıkayıp karışıma ekleyerek bir müddet kavurun.Yıkanıp doğranmış kuzu kulağını da ekleyerek üzerine 1-1,5 litre kadar su ilevesiyle pişmeye bırakın.Doğranmış 7-8 adet yeşil soğan,tuz,karabiber ve pul biber ekleyin.Ispanak görünümünde fakat ekşi bir lezzet elde edeceksiniz....Kaynayıp,iyice piştikten sonra servis edebilirsiniz.....Aslında ekşili ve bu çorba gibi çorbalar servis edilirken tabağın altına bir miktaar tandır ekmeği doğranır ve çorba üzerine konur yani yöresel olarak....Tabi zevk ve tercih sizlere kalmış,nasıl arzu ederseniz öyle yersiniz!!!!Afiyet Olsun!!!

12 yorum:

  1. evet çok güzel teyzemler bu otları(kuzu kulağı ,yemlik,gelinparmağı )hepsini bir pişirirler tadından yenmez vallahi.çok ta faydalı dediğin gibi.cumartesi veli toplantısı varmış gelicenmi?

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ot olsunda nasıl olursa olsun bol şifalı hepside ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım...
    Çok besleyici bir çorba hımmm:)

    YanıtlaSil
  4. Günaydın canım,senin de gününü aydın olsun.ellerine sağlık,çorban güzel görünüyor.ilk kez duydum bu çorbayı.afiyet olsun canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. çok lezzetli olmuştur eminim.zaten hem kuzu kulağını hem de ekşili şeyleri çok severim. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık arkadaşım. ödülün var bende,gelip al.:)

    YanıtlaSil
  7. otu çok yeriz ama çorbasını duymamıştım.denemek lazım...yorumların için teşekürler.duygular karşılıklı bence

    YanıtlaSil
  8. kuzu kulagını hep duyardım ama çorbasını hiç yemedim.ama ekşi olması benim için çok iyi.bayılırım ekşi tatlara.

    YanıtlaSil
  9. çorba ekşili olsunda nasıl olursa olsun ...ben içerim...sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  10. bize bir uğrayın sayfamızda size ait bir ödül var

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık, ben kuzukulağını haşlayıp yoğertla yiyordum. Bir de böyle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  12. Şu an İstanbul çok soğuk ve yağmur var.
    Bu çorbayı bize gönder.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!