11 Mart 2009 Çarşamba

SULU KÖFTE&KIRMIZI PANCAR SALATASI

Annem bir aydır Adanadaydı.Kardeşimin yeni doğan bebeğini görmek için gitmişti.Geldi ve gelir gelmez kadıncağızı mutfağa soktum,yemeklerini özlemiştim çünkü.Hemen o nefis sulu köftesinden yaptı bize.Çokda güzel olmuştu.Ellerine sağlık.....

TARİFİ:Yarım kğ kıyma,1,5 su bardağı ince bulgur,1 yumurta,tuz,karabiber,pul biber.Bulgurun üzerine biraz sıcak su koyup şişiriyorsunuz,sonrada iyice yoğuruyorsunuz.Ben soğanda rendelerdim,maydanozda koyardım meğer ondan açılırmış köftelerim hep.Annem onları kaoymadı ve çok nefis oldu tadı.Suyuna patates ve havuç da doğradı beraber pişirdi.Tabii yağ ve salçayı da tencerenin dibinde yaptı,suyunu ilave etti,kaynayınca önce sebzeleri sonrada köfteleri attı.Köfteleri yuvarlarken yanına bir kase su aldı ve elini batırdı ki köfteler sıkı olsun,açılmasın....
Neyse bende yanına Erzincan un çorbası pirinç pilavı ve yukarıda görmüş olduğunuz kırmızı Pancar salatasını yaptım.Pancarı rendeledim,tuz,zeytinyağı,yarım limon suyu ve nar ekşisi ile karıştırdım.Domatesin kabuğundan da gül yaptım,beğendiniz mi?

16 yorum:

  1. annenin ellerine sağlık canım,sulu köfte nefis görünüyor,salata da nefis olmuş.afiyetler olsun.püsküllü sepete bayıldım.güle güle kullan.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Anneciğinin ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor sulu köfte..Benim oğlumun en sevdiği yemek, o bu yemeye cilli köfte diyor...Ben pirinçle yapmıştım ama köftelerim dağıldı..Bir de bu şekilde deneyeceğim.Çok teşekkürler tarif için..

    YanıtlaSil
  3. Bugün ben de aynı bu tarfiteki gibi sulu köfte yapacaktım..Son anda menüyü değiştirdim.Afiyet olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. oyy oyy her ikisinede bayılıyorum...harika görünüyor ellerine sağlık...

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. annenin ellerine sağlık.favori yemeklerimdendir...pancar salatasını ise hiç tatmadım..sulu köfteye ekmek bandırsam da yesem:))

    YanıtlaSil
  6. afiyet olsun annenizin ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. canım benim afiyetler olsun özlenmezmi hiç anne yemekleri benimde annem gelse keşkede o hamarat ellerinden özledigim tatları doyasıya yesek.bebişinizin yaşıda uzun olsun rabbim analı babalı büyütmeyi nasip eylesin.

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık.
    Çok güzel görünüyorlar.
    Bloğunda bir sorunmu var.
    Bloxoo'da gördüm. Yazıların görünmüyormuş. Şimdi herşey yolundamı.
    Bloğunda bir sorun göremedim.
    Birde sana bloxoo'dan bir mesaj yollamıştım. Mesaj bölümünde baktınmı.
    Yorum kısmına yazmamıştım. Bloxoo'da mesajlar bölümünde.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. yemekte salata da nefis olmuş.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Sizin çevirmen düğmesi çalışmıyor? size translate denedim?

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşlar bir şey itiraf edeceğim.Yaptığım sulu köfteleri 7 yaşındaki oğlum bile yemiyor. Hiç güzel olmuyur. Birde senin tarifini deniyeyim..

    YanıtlaSil
  12. anne yemeğ, çok güzell oluyorr.tülincim şu sakalı ipten sepeti denicem mutlka çok şıkk hilalim bayıldıı çok yogun misafir agırlıyom bu aralar ugrayamamıştım sevgiler canımcımm

    YanıtlaSil
  13. ellerinize saglik gülünede bayildim:))harika görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Elerine sağlık canım,çok güzel görünüyor..geçen ay da benim ufaklık (anaokuluna gidiyor)..menüde sulu köfte vardı..(30 kişilik)tabiiki bizler yapıyoruz,yaptım..ama bayağı uğraştırmıştı.Un çorbası özledim..uzun zamandır yapamadım,yok ki bitirdim:((

    YanıtlaSil
  15. Bende bir Adanalı olup ve Adanada yaşayan olarak dikkatimi çekti bu yemek. Çok severim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. sulu köfte bayılırım...hatta resmini çektim bugünlerdeki yoğunluktan tarifini yazamadım...annenizin eline sağlık..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!