27 Şubat 2009 Cuma

ŞALGAM ÇORBASI


Tarife geçmeden önce biraz şalgamın faydalarından bahsetmek istiyorum....Senede 1 kere muhakkak pişirdiğim bir çorbadır....Annemin tarifiyle öğrendim tabiii...
Şalgam, patates yaygınlaşana kadar, büyük önem verilerek tüketilen bir sebzeydi. Günümüzde geri plana itilmiş olan şalgama, içerdiği yüksek besin değerleri nedeniyle layık olduğu önem verilmelidir. Şalgam, söz konusu besin değerlerinin yanı sıra;
1- Tüm Turpgiller gibi, bedenin kansere yakalanma rizikosunu en aza indirgeyen bir besindir.
2-Zengin potasyum içeriğiyle yüksek tansiyonu düşürmektedir.
3- İçerdiği zengin orandaki lifi sayesinde peklik (kabızlık) çekenlere iyi gelir.
4- Ayrıca şalgam, halk hekimliğinde bedene dinçlik sağlayan, mide ve siyatik ağrılarına iyi gelen bir besin olarak bilinmektedir.....NETTEN ALINTIDIR.
ŞİMDİ TARİF VE MALZEMELER:
4-5 Adet Şalgam
1 Baş Soğan
2 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı tereyağı veya aynı oranda sıvı yağ.
1/2 su bardağı ince bulgur.
1/2 limon suyu
Tuz,karabiber,pul biber
YAPILIŞI:
----------
Soğanı ufak ufak doğrayıp tencerede yağla pembeleştirin.(Arzu ederseniz 3-4 yemek kaşığı kıyma koyun ki ben kullanmadım)Daha sonra salçayı ekleyerek kavurun ve 1,5 litre kadar su koyun.(Et suyu da konabilir)Kaynadıktan sonra küp küp doğranmış şalgamları,tuz,karabiber ve biraz da pulbiberi ilave edin.Kaynadıktan sonra bulguruda ekleyerek pişirin.Yarım limon suyunu pişmeye yakın ilave edin ....
ALDIĞIM YORUMLARA CEVABEN HEMEN EKLEMEK İSTEDİM;Şalgamın mor olduğunu düşünenler için....
ARKADAŞLAR O ŞALGAM SUYU DENEN VE MOR OLAN BULGURDAN YAPILIYOR....BİZ BEYAZ ŞALGAM OLARAK BİLİRİZ,TURPA BENZER..ŞEKER PANCARI TATLI OLUR....AYRICA ŞALGAM SUYUNA RENGİNİ VEREN KIRMIZI YANİ MOR HAVUÇTUR.ŞALGAM SUYU ,MOR HAVUÇ,ŞALGAM VE BULGURUN FERMANTASYONU İLE OLUŞUR...

16 yorum:

  1. ilginç daha önce hiç duymamıştım tadını merak ettim elinize saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Selamlar yemek çok güzel görünüyor ve ben de sulu yemekleri çok severim de böyle şalgamı ilk defa görüyorum. Bu şeker pancarı olmasın :) Çünkü benim bildiğim şalgam mor olur hatta meşhur şalgam suyu var ya o da mor renk bu niye sarı gibi. Şaşırdım!!!!

    YanıtlaSil
  3. ARKADAŞLAR O ŞALGAM SUYU DENEN VE MOR OLAN BULGURDAN YAPILIYOR.BU ŞEKER PANCARI DEĞİL ...BİZ BEYAZ ŞALGAM OLARAK BİLİRİZ,TURPA BENZER..ŞEKER PANCARI TATLI OLUR....AYRICA ŞALGAM SUYUNA RENGİNİ VEREN KIRMIZI YANİ MOR HAVUÇTUR.ŞALGAM SUYU MOR HAVUÇ,ŞALGAM VE BULGURUN FERMANTASYONU İLE OLUŞUR...SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. dedigin gibi bende şalgamı kırmızı bilirdim.tadı nasıl acaba.yani şalgam suyunu severim ama çorbasını ilk defa duyuyorum.ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  5. Şalgamın çorbasının olduğunu bilmiyordum.değişik bir tarif.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. ben de hiç duymamıştım şalgam çorbasını zaten pek şalgamda almayız eve birgün alıp denemem lazım canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. canım yorum yazıyorum ama sanki gelmiyor anlamadım

    YanıtlaSil
  8. Canım hiç duymadım.
    Çok hoşuma gitti.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil
  9. Canım , şalgamın dolmasını yapar annem ve çok severim, çok da sağlıklı, bunu da ben deneyeyim , öpüyorum, herkese de tavsiye senede en az 1 kere mutlaka şalgam yiyin, büyüklerimiz der ki " senede 1 kere mutlaka ya şalgam ye ya tarlasından geç" düşünün o kadar faydalı yani...

    YanıtlaSil
  10. En koyu mavilikleri avucuna, en içten mutlulukkarı gözlerine, en derin sevgileri kalbine usulca bırakıyorum.
    Sevgi sevgiye layık olanındır.
    Bu yüzden sizi seviyorum.

    YanıtlaSil
  11. ellerinize saglik, salgamin tadina baktigimi hatirlamiyorum:)) sayenizde corbasida olacagini ögrenmis olduk:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Daha önce hiç duymadığım bir tarif,güzel olacağını düşünüyorum,tariften de belli zaten,sevebileceğim türde bir tarif,ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Bende ilk kez duydum ,denemek lazım... Ellerine sağlık...
    Aşağıdaki fotoğraf güzelmiş bayıldım..Kızların boyunu geçmek üzere 41 kere maşallah...Sende çok şıksın..Allah mutluluğunuzu daim etsin...
    Kocaman bir nazar boncuğu gönderiyorum...

    İyi tatiller...

    YanıtlaSil
  14. Hello Tulin, in Italy now is morning here. Good day to you.

    YanıtlaSil
  15. kayınvalidem ya senede bir yiyicen yada tarlasından geçicen diyor.çok faydalıymış

    YanıtlaSil
  16. HELLO MİRİAM!! İN TURKEY NOW IT'S 14:00 OCLOCK...WİTH MY LOVE

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!