10 Şubat 2009 Salı

KABAK İÇİNDEN OMLET VE KIRMIZI BİBERLİ KIYMA KAVURMA


Kabak dolmasını her yaptığımızda kabakların içinden oyup da çıkardığımız çekirdekli kısmı çoğu zaman atarız, gider.Ama benim bir önerim var sizlere yani ben öyle yapıyorum.Kabakların içinden çıkan o kısımları atmayın ve bir güzel omlet anneannemin tabiriyle KAPLAMA yapalım...
NASIL MI? Çok kolay...Kabak içlerini rondodan geçirip,karıştırma kabına alınız.İçine 2 yumurta,4 yemek kaşığı un,kıyılmış maydanoz,bir tutam karbonat,bir tutam tuz,bir tutam krabiber ve birazda peynir koyarak karıştırınız.....Teflon tavaya çok az sıvı yağ koyarak,hazırladığınız karışımı tavaya dökerek yayınız.Bir tarafı kızarınca diğer tarafını çevirerek kızartınız ki buda biraz maharet ister(ben büyükçe bir servis tabağına ters çevirip sonra tekrar tavaya koyarım).Her iki tarafı kızaran ve börek gibi olan omletinizi afiyetle yiyin.Sabah kahvaltılarında,misafirlerinize ikramlarda altarnatifiniz olsun.....
BUDA KIRMIZIBİBERLİ KIYMA KAVURMA
Bazen ne yemek yapacağımızı şaşırırız.Canımız birşey istemez veya çok uğraşmadan lezzetli birşeyler yemek isteriz.Bende geçen akşam aynı durumdayken buzdolabını açtım ve elime geçen malzemelerle bir yemek yaptım.Eşim ve çocuklar çok sevdiler.Uydurma olduğunu söylemedim tabiii.Kendimce bir yemek işte..
1 adet soğanı küp küp doğrayarak sıvı yağda pembeleştirdim.Daha sonra 250 gr kıymayı ekledim.3 adet salçalık kırmızı biberi ince ince doğrayıp onuda kavurmak üzere tavaya ekledim.2 adet havucu rendeleyip ilave ettim.Tuz,karabiber,pul biber,biraz kimyon ile tatlandırdım.2-3 diş sarmısak doğradım ve bir güzel hepsini marine ettim....Pirinç pilavının yanında 1 bardak ayran ile harika bir lezzet elde etmiş oldum...Denemek isteyenlere tavsiye ederim...AFİYET OLSUN!!!

5 yorum:

  1. İkiside birbirinden nefisss, eline sağlık. Kıyma kavurması bizim en sevdiğimiz yemeklerdendir, seninki değişik olmuş.

    YanıtlaSil
  2. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYORLAR

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çok güzel olmuş canım lezzetine şüphe yok zaten:))

    YanıtlaSil
  4. bence nefis olmuş.ellerine sağlık canım..sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık,çok leziz görünüyorlar.sevgileirmle...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!